Förfrysning.

Har ofta hört att om man är ute för länge, och fryser tillräckligt mycket. Så kan man förfrysa sig. Och jag har bara trott att det kan hända om man typ ska överleva på Antarktiskt i bara leggins runt 5tim. 
Men igår så ändrades tankarna runt det totalt...

Igår var vi ute, heeela tiden. Var kallare än vad vi trodde, eftersom det nyss var typ.. Vår? Så vi tänkte inte så mycket på att vi skulle frysa. Så jag tog såklart mina låga stövlar. Det var för mycket snö för conversen. Och jag tackar gudarna för att jag inte tog dem.. Då hade allting varit så mycket värre.

I alla fall så frös jag. Tappade känseln i båda fötterna. Var en utav dem tuppade av helt. Så jag gick typ runt och haltade i 2-3 timmar. Så när vi kom hem, hoppade jag direkt in i duschen. Utan att tänka på att man kanske inte ska värma upp fötterna snabbt. Men det gjorde jag..
Så jag stod där i skållhett vatten, och sen började jag kolla ner på fötterna. Och då tyckte jag att dom såg så ovanligt mörka ut. Jag brukar få knallröda fötter efter jag duschat. Men nu var dom.. Ännu mörkare.

Så jag gick ut ur duschen, och såg till min förskräckelse att fotfan var svart! Fattar ni? Mina tår var nästintill helt grå/svarta. Och det började stråla in mot resten av foten. Jag fick panik. Jag ville tro att det bara var nå lort på fötterna, men det var det inte. Alla andra hade somnat, så jag hoppade ner i sängen. Kollade på fötterna, och dom hade börjat blivit mer normala i färgen då. Men sen kändes det som att dom somnat. Men jag tänkte att det går väl över tills imorgon. Men jag vaknade med samma känsla i fötterna, och så har det känts hela dagen.


Här får ni en lite sådär ofräsch-äcklig-bild-på-mina-fötter. Men ser ni skillnaden? Ni kanske tror att jag överdrev om att dom var svart. Men den här bilden tog jag för några timmar sedan bara. Skulle ta kort på fötterna igår, men batteriet var slut.. Typiskt. Annars hade ni oxå blivit skraj...


Jag har haft ganska tur. Om jag hade varit ute ett par timmar till, hade jag garanterat behövt söka upp sjukhus för det. 
Så nu har väl mina fötter blivit överkänsliga för kyla. Fan, man ska inte ut och ränna i kyla, det har jag lärt mig nu!

Kommentarer
Postat av: mariana

Har för frysit näsan ja :p fick jäätte fina märken som tog 2 veckor att försvinna.. Så nu så tål den typ inte kyla överhuvudtaget :p

2011-03-20 @ 19:09:51
URL: http://marianasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0