"Dag 22. Det här upprör mig"

När folk inte tror på en. Eller när man blir oskyldigt anklagad. Det är det värsta jag vet. Att stå där, utan något att säga av all ilska och frustration. Och sedan blir det tydligen ett automatiskt godkännande, eftersom jag inte har ork till ett försvarstal? Orimligt, och löjligt.

Okej nu ska jag sluta skriva saker som är riktade emot vissa personer.

Det upprör mig när..
"Vänner" kommer och går som dom vill. Vänner som ljuger en rakt upp i ansiktet. 
Falska förhoppningar. Folk lovar & svär. Men vad får man? Ingenting tillbaks. Djurmisshandel. Jag har aldrig begripit varför en människa har rätt att slå ett oskyldigt & försvarslöst litet djur. Det var tankar som jag gick omkring med redan som 8:åring. Jag blir väldigt upprörd av sånt. Gäller samma med misshandel av kvinnor, barn, våldtäkter med mera. 

Apropå våldtäkter. Så ska jag skriva om en sak jag läste om i tidningen senare ikväll. Eller på söndag. Får besök, så jag hinner nog inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0