BAKNING

Idag hade vi elevens val. Jag & Johanna hade valt backen. Så det vart till å träna upp musklerna och frysa den här dagen! Lite senare åkte vi med Sofie och Saga. Jag var dock lite mobbad, eftersom alla dom åkte skidor utom jag. För jag åkte bräda.

Efter det så köpte jag och pappa med oss lite saker hem. Baktillbehör. Och det vart CUPCAKES.
Jag har lärt mig en sak idag. Man ska inte följa recept. Man ska följa sin intuition och smak.
Det skulle vara en halv pressad citron i chokladfrostingen. Och dum som jag var, så rusade jag bara igenom receptet utan att tänka på att jag inte gillar citronsmak i frostingar. Smart tjej.
Fick dränka hela skiten med kaffe. Det vart lite bättre i alla fall.



Kommentarer
Postat av: saga

juste, jag måste skicka filmerna till dig så du kan klippa ihop dom! :)

2011-01-23 @ 21:10:07
URL: http://sagasundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0