Mat är inte riktigt min "thing" just nu...

Jag känner inte av någon matlust längre. Seriöst.. Jag får panik! Och jag har faktiskt själv börja sett att jag blir smalare och smalare. Och det är inte direkt roligt och inse något sådant om sig själv.

Som när vi går in på ica. Pappa vill ju att jag ska äta det jag tycker om, bara för att jag ska äta nånting. Men allt bara stannar, och jag slänger iväg ett "amen jag är inte hungrig." utan att tänka mig för. Och sen sitter det där kvar i huvudet. "jag är inte hungrig." Som att jag förnekar hungern. Det är skumt, och det är inte normalt. Jag måste checka upp det här nu. För det spelar nästan ingen roll om det är min favvo-maträtt eller inte. Min matlust finns inte kvar längre.

Jag har märkt en sak.. Förut när jag hade en sån här period. Då jag inte åt. Så vart mina ben smalare, min mage vart smalare, och hela mitt ansikte. Men sen när jag skulle gå upp i vikt igen. Så blev det en sjukt orättvis viktfördelning. Mina armar blev fetare. Magen blev dubbelt så fet som innan. Men mina ben är lika äckligt smala. Benen har ju till och med börjat synas.. ÄNNU MER.
Och ni som tror att jag är en patetisk fjortis som bara är ute efter uppmärksamhet... Ni vet inte mycket kan jag tala om för er. För det här är otroligt jobbigt. Man måste alltid passa sig själv. Ha strikta rutiner varje dag. Och andra saker som är svåra att komma ihåg.

jag vet inte vad som händer i mitt liv nu.. När nånting kraschar, så kraschar allt.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

usch, jag vet hur det känns ! Så där va jag när jag va mindre. Sjukt jobbigt är det och det är ingenting man rår för själv! Det är som inte anorexi, men det är fasen minst lika jobbigt..

Hoppas det blir bra ! försök äta liiiite men oftare.

Kram på dig !

2011-03-01 @ 19:28:43
URL: http://pwasell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0