Stan med klassen



Igår sa lärarna klart och tydligt att vi skulle till Östersund med klassen idag. Men såklart så glömde jag bort det. Så på morgonen tar jag på mig fetaste dunjackan jag kan hitta. Sedan står en bussj*vel vid skolan när jag kommer fram.

'Kulturattack!' hette det vi åkte till i Folkets Hus i stan. Hela länets 8: or var där. Runt sisådär sexhundra pers var vi.

Vi började med att se en film om typ blattar som blev svennar osv. Sjuk film.
Sedan hade man valt två olika stationer att vara på. Sen blir man utlottad till en av dom platserna.
Jag och Johanna valde Animation, och även båda kom in på den!

Det var ganska fränt. Vi skulle ha ett tema, - älg. Så då började jag med att göra en skev älg av modellera. (typ en pingu-serie gjorde vi, fast med en älg & en älgjägare) Och alla ni vet väl att alla tecknade filmer osv, är flera tusen stillbilder? Det visste jag faktiskt innan, hihi ;).
Så där satt vi med en Mac Apple-dator och tog tuusen bilder på tjusiga lergubbar.. Hehe.
Film kommer på bloggen snart!


var så trött så att jag somnade på bussen. Gulligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0