Svar på tal, eller bara helt vanlig fakta..?


Det finns vissa människor på denna jord, som tror att man måste ha känt personen man älskar i flera år. Innan man kan säga just "Jag älskar dig."

Men då kan jag berätta en sak. Att så är det nämligen inte alls det. Kärlek kan komma hur snabbt, eller hur långsamt som helst.
Ibland kan det bara klicka till. (kärlek vid första ögonkastet typ). Och ibland måste man lära känna personen närmre, för att kunna få en inblick i sina känslor.

Det finns ingen regel, och inget "ideal", för hur lång tid det ska ta innan man älskar någon. Visst är det lite ologsikt, om man skulle säga till någon samma dag man träffades att: Oj, jag blev nyss helt förkärad i dig! Jag tar livet av mig här och nu, om du inte älskar mig.
Men det tror jag nog att alla fattar.

Men man kan få känslan. Första gången man träffas. Att det känns bra när man är med honom/henne. Att man vill att det här ska fortsätta, och leda till något större. Så kan man absolut känna. Inget konstigt alls.

Så att jag tycker faktsikt inte att man ska utgå ifrån olika marginaler hela tiden. För det är inte sånt som existerar i verklig kärlek!

Puss!

Kommentarer
Postat av: saga

det var inte så jag menade heller.

men JAG tror inte på kärlek vid första ögonkastet. de är ju upp till var och en.

visst kan de kännas bra som du säger, men kärlek..?



och om du skulle läsa texten igen, skulle du nog förstå att jag inte alls menar att man måste känna varann flera år innan man kan älska någon. aboslut inte. de är absolut olika från situtation till situation.

jag menade väl mer att jag tycker man ska tänka efter innan. att man inte bara kan ändra sig all day long typ.

för nån gång ska man kanske växa upp från de också? :) hur ska man annars veta när folk menar de, och när dom inte gör de?



PS: menar absolut inte dig :p

2010-10-14 @ 19:36:50
URL: http://bajslaaarv.blogg.se/
Postat av: tove

Jag tror definitivt på kärlek vid första ögonkastet! Du om nån vet det.<3

2010-10-15 @ 10:56:26
URL: http://tovesandelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0