Känslor


Vad ska jag ta mig till?

Nu borde jag lägga mig i min säng, och tänka. Länge. Skriva ner det jag känner.



Någon fler än jag som brukar skriva av sig? Visserligen har jag gjort det ett antal gånger i bloggen, men förut skrev jag ner mina känslor & aggressioner i ett kollegieblock.
Det var faktiskt rätt så skönt att få ut känslorna. Fastän att känslorna som man ville skulle nå en "viss person", inte berörde någon mer än mig själv. Så var det ändå skönt.

Förut skrev jag nästan varannan kväll. För att jag hade så mycket att släppa ut. Nu har jag blivit en person som mer och mer håller sig i sin egna bubbla. Visst, jag har aldrig varit en sån person. Jag säger det jag tycker, visar hur jag känner osv. Men nu har jag hållit inom mig mina känslor på tok för länge. Och resultatet blir att jag glömmer bort hur man tyder känslor. Hur man förstår sig på dom.

Jag har blivit oerfaren, helt enkelt.

Det är jättebra att kunna beskriva och förstå sina känslor & tankar. Det är livsviktigt. Så att man ska kunna förmedla det man vill.



ska dra mig till min säng, ta upp min bok. Och skriva ner allting jag känner. Den kommer att blir mer ord än dom som står i Bibeln.

Kommentarer
Postat av: tove

Sv: Håller jag med om, men det är just det. Jag vet inte om de är värda priset..



Btw så tror jag att både du och jag haft en lång dag! För vi har kommenterat varandras bloggar stup i kvarten (a)

2010-10-26 @ 20:36:46
URL: http://tovesandelin.blogg.se/
Postat av: Anna med A

fin bild :)

2010-10-28 @ 11:54:23
URL: http://annaavs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0