Bra/, respektive dåliga egenskaper hos mig


Ni som känner mig.. Vet att jag har haft ett väldigt dåligt självförtroende sedan lång tid tillbaks. Men nu har jag faktiskt förändrats, förvånansvärt. Och det beundrar jag. Att JAG som inte kunde göra någonting förut, kan mycket nu.

Men jag har brister precis som alla andra, bara att dom flesta accepterar det dom har. Och lever med det helt enkelt. Medans jag inte kan leva med det.

Så jag tänkte göra en positiv/negativ - lista. Så att ni får en inblick i hur det är att se "Emilia Leijon-Amrén" i spegeln.





Personlighetsmässigt:

• Jag kan vara otroligt negativ. Och se allting ifrån den mörka sidan. Och glömma bort att det överhuvudtaget finns en positiv sida oxå.

• Jag är en väldigt impulsiv person. Som skriver/säger/gör mycket utan en smart tankehandling. Och tänker efteråt. Som tur är, så har jag förbättrats på den punkten. Förut var jag en extrem impuls-människa. Nu har jag lärt mig att use my brain ;).

• När jag får för mycket kritik. Så lägger jag av helt. Jag stänger av. Bryr mig inte. Går ifrån en tävlingsinriktad person - till en nonchalant person.

• Otroligt svartsjuk. Men även det har förbättrats. (tur att alla mognar nån gång!)



Förord
Jag är väldigt onöjd med min kropp. En period förbättrades det förvånansvärt mycket! Men nu har jag åter tappat min självförtroende för det.

Utseendemässigt:

• Jag AAAAVSKYR mina öron. Det är första gången någonsin jag gått ut med det offentligt. I rädsla för att någon ska jävlas.

I ungefär ett år har jag planerat en operation. Det kostar från 15 - 25 000:-. Enligt mig, är det grymt värt. Har tänkt att genomföra operationen nu i vinter. Men jag har aldrig riktigt tagit ställning.
Men det ska bli av i alla fall. För det här är något jag inte kan leva med. Det sänker ner mitt självförtroende till botten. Vissa kan tycka att det låter löjligt.. det skulle jag också tycka, om jag inte själv var med om det.
Det är otroligt jobbigt. Det begränsar väldigt många saker i en vanlig vardag.

• Mina fötter. Vad mer kan man säga? En vanlig "tjej-fobi". Dom är äckliga helt enkelt.

• Haha det här låter sjukt. Men jag hatar inte min rumpa, utan en grej som syns över hela rumpan. Vikts-täcken. Jag har gått hastigt upp i vikt. Dels för att jag var så illa tvungen, och för att mina p-piller som jag förnyade för några månader sedan, gör så att jag ökar i vikt. (tråkigt nog...)
sen kan ni ju räkna ut resten själv...

• Magen. Förut hade jag knappt något fläsk alls. Utan vältränad fin mage. Nu ser den ut som på en öldrickande, fotbollstittande 40-årings mage.
Och så vill jag då rakt inte att den ska se ut. Jag jag är för lat för att träna. Men om man vill va fin får man lida pin.

• Min näsa. Den ser enorm ut på bilder tagna rakt framifrån.

• Mina ben. Jag har FÖR mycket fotbollsben. Eller rättare sagt, killben. Har sett det nu. Haha jag kanske ha fått för lite kvinnliga hormoner i mig eller nått.
Benen (vaderna pratar jag om) är FÖR muskelkurvade. Vilket enligt mig är sjukt fult på tjejer. Det ska vara kvinnliga kurvor. Inte manliga (?!)






Personlighetsmässigt:

• Jag är en väldig tävlingsmänniska. Som ger allt när det verkligen behövs (t. ex i fotboll?)

• Kreativ, då jag är på humör. Jag är duktig på bra mycket... När jag är på humör.
Säger som min far brukar säga om mig.. Det är bara humöret som kan stoppa mig!



Utseendemässigt:

• det här var svårt. Hm... Ögonen duger väl.

• Håret när det är nytvättat & mycket volym i.

• Kindbenen är varken för höga, eller för låga.

• Munnen, för jag har inte helt smala läppar. Och inte negerläppar heller. (om man får uttrycka sig så)


Som ni ser, så är det ju överdrivet mycket på den negativa sidan. Tyvärr så är det så.
Det tog nog en halvtimma för mig att komma på något positivt.

Kommentarer
Postat av: tove

Nu kan du iaf säga dte positiva, dte kunde du inte förra hösten.. Det gillar vi! :)

2010-10-16 @ 15:36:07
URL: http://tovesandelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0