Foto, mer än bara foto?


Jag väntar som en tok på att batteriet till kameran ska laddas upp, så att jag kan gå ut och fota.


Att fota för mig, är som att gå ut ifrån en fängelse, och bara känna friheten strömma igenom kroppen. Det är så härligt att bara ta med sig kameran på en promenad. Utan någon annan. Det är så tyst, så stilla & fridfullt. Jag kan bli en helt annan människa efter att jag gått ut och fotat. En motiverad, positiv, och fantasifull människa.

Speciellt motiverad blir jag till å blogga mina kära läsare ;)


(med en gnutta överdrift)

Vissa kan tycka att blogga är bara nånting man gör som ett "tidsfördriv". Men det är så mycket mer. Ni som inte bloggar ska knappt få ha några åsikter om bloggning. För ni vet ingenting.

En blogg som man haft i ett halv år/ett år, är mer än bara en blogg. Den är full av minnen. Minnen som man kan gå tillbaka och läsa. Bilder som man glömt bort att man tagit. Det är så kul att gå igenom bloggen ända ifrån starten. Att se hur jag utvecklats som bloggare. Bloggning ger en större chans till bra betyg i svenska t. ex. Och det är ganska så logiskt. Eftersom man skriver, och man skriver. Dag ut, och dag in. Lär sig nya ord, nya sammanhang. Det är så lärofullt.

Så ni bloggare som tänkt att lägga ner eran blogg.. Tänk vad ni kan uppnå. Tänk vad ni kommer att sakna om ni raderar era minnen. Det kommer att bli tomt. Jag har testat, tro mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0