Grisbella...

Bella (Blondinbella) är ett solklart exempel på sådna människor som tror att det vet så mycket.. Iallafall FRAMFÖR den dolda fasaden.

Hon köper pälsar hit & dit. Utan att änns ha en tanke på, hur pälsen producerats. Hon säger själv att hon alltid kollar upp hur dom gjorts. Och hur djuren behandlats.



Jag tycker personligen att det är illa att använda äkta päls, och även om Blondinbella hävdar att hon kollar upp vart
hennes pälsar kommer ifrån, så stödjer hon ändå pälshandeln. Det är en ond cirkel hela tiden. Pälsindustrin bara fortsätter, och fortsätter.

Och när jag åker till Turkiet, där det finns väldigt gott om skinnjackor, skinnstövlar medmera. Ska jag kolla upp om det är äkta eller oäkta. Själv så skiter jag fullständigt i, om oäkta är sämre kvalité. Jag lägger hellre ner pengar på att köpa ett par nya skinnskor om dom går sönder, än att köpa äkta.

Kommentarer
Postat av: tove

Man kommenterar ju om det är bra inlägg ;)



Bortsett ifrån mina just nu, har inga bilder förrns jag kommer hem -.-''

2010-05-30 @ 21:19:54
URL: http://tovesandelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0