Farbror polis

Hejhej.

Imorgon ska våran klass åka till Lövudden (mellan där jag bor & Kälarne) och paddla! Låter kanske trist.. Men fatta va kul! Det är ju ingen amatörgrej, typ som att paddla i en jävla sjö. Utan vi ska paddla i forsar och sånt där. Skiitfränt ju! Jag ska paddla i solbrillor, kortkorta shorts (hotpants) eller fotbollsbrallor, och bikini! Fatta va nice ;). Det kommer att bli varmt imorgon, åh gud vad härligt att vistat i vatten/runt omkring vatten i sommarvärmen!

Jaja, i alla fall. Då skulle jag och pappa åka till Kälarne & Ånäset efter skolan och hämta några kanoter. På hemvägen ser jag att det står två snutar vid bilisten. Och dom glodde som fan! Sen kom jag på att jag inte hade något bälte.. Brukar aldrig ha det, så varför skulle jag just ha tänkt på det den här dagen? (a). Aja, vi fortsätter.

- Pappa! Kolla snuten är efter oss!

Hehe. Japp, snuten var efter med blåljusen och allt. Vi fattade ju ingenting.
Pappa fick blåsa, skulle visa körkortet också, men smart som han är, så hade han glömt det hemma.
Pappa bah: "Vah jag nå full då?" till polisen. Åh, vad jag skämdes. För han stod och skulle förklara varför han hade släpvagnen med kanoterna på. Ojojoj.

Och vet ni varför dom stoppade oss? Jo, för att släpvagnen var ogiltig. Besiktningen hade gått ur. Tur att det var kommunens. Haha, ja dom tyckte att det var lite konstigt att inte änns kommunen kan ha ordning på sina grejor. Så fattig så dom knappt har råd att betala besiktningen. Guud...


Det var väl bräckepolisen som var ute och for.

Kommentarer
Postat av: Alma svensson (y)

Din pappa är kul :')

2010-05-20 @ 20:30:03
Postat av: tove

Men gud ^^'

2010-05-20 @ 21:54:34
URL: http://tovesandelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0