"Portugal - Spanien!"


Ikväll satt jag och pappa som SPÄNDA framför tv:en. Ni kanske såg den? Matchen Portugal - Spanien. Aja, Villa var i alla fall grymt bra ikväll! Jag tycker att han har vart riktigt, riktigt duktig nu i VM. Men den jag verkligen tycker har tappat glöden.. Det är däremot Torres. Han har ju tappat allt! Han blir ju bara utbytt hela tiden. Tur att han spelar bra i Liverpool i alla fall. Men så är det med ungefär nästan alla fotbollsspelare. Dom är sämre i landslag.

Torres (Fernando Torres) har gjort 18 mål i år. Men inte ett enda i VM. Medans Villa (David Villa) har bombat in fyra stycken!

Riktigt besviken på Torres i år...


Torres får gå av plan, och istället kommer Fernando Llorente in. Som gör ett nära "dröminhopp!" när han nästan gör mål.

Men Torres var inte den enda jag tyckte spela dåligt. Tillochmed Cristiano Ronaldo spelade verkligen inte sin bästa match ikväll. Han som är en av världens bästa fotbollsspelare, har såklart en väldig press på sig. Han kommer inte att slippa undan kritiken nu efter matchen.


Spanien vann med ett hej dundrande bra mål. Men var det ett offside-mål? Ja. Domarna har verkligen inte haft det lätt nu i VM. Först vart det England - Tyskland. Då bollen studsade upp i ribban, ner på mållinjen, slaget av den engelske Frank Lampard. Fast egentligen var den inne med flera decimeter. Ett bortdömt mål. Och sen ett godkänt mål, som egentligen var offside? Jag måste medge, att jag känner lite sympati för dom.

Kommentarer
Postat av: andréolsson

torres suger -.-<3

2010-07-23 @ 01:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0