"Dag 05. Vad är kärlek?"


Kärlek kan betyda olika från person, till person.

Men för mig, så betyder kärlek att man har en väldigt stark & älskvärd relation till varandra. Som t. ex när jag var liten. Då var mina djur dom som betydde allra mest för mig. Och jag älskade dom över allting annat. Men ju mer man växer. Ursäkta ordvalet men det är så, "mognar på sig". Så märker man mer och mer hur kärleken kan utvidga sig utåt.

Kärlek för mig just nu är mina vänner, min familj, och min underbara pojkvän.

Vänner är dom som alltid finns för en. Och nu pratar jag om äkta vänner som står en närmast & vet allt. Vänner kan man tro att man förlorar i några ögonblick. Men dom finns ändå alltid där. Stöttar en. Får en att le. Får en att känna sig älskvärd.

Familjen har nog varje människa närmast hjärtat. Något som man haft ända sedan stenåldern skulle jag tro.. Jag bråkar fruktansvärt mycket med mina föräldrar. Men samtidigt så älskar jag dem ändå. Och det där är också sådant som går över med åren.

Och det slutgiltiga.. Min pojkvän.
Jag älskar min pojkvän så otroligt mycket. Han är mina sekunder. Han är mina dagar. Han är mitt allt. Vi har haft väldigt många motgångar. Och båda två att känt: "nej, nu orkar jag inte mer."
Men på något konstigt vis... Så gör man det ändå. För det vi har. Är så enormt stort. Giganstisk kärlek av största slag. Jag mår så bra av att ha honom nära mig. Han gör mig lycklig. Han får mig att känna mig levande. Och jag kommer aldrig att sluta älska den här killen. Det kommer jag bara inte.


Så kärlek. Kärlek som allmänt. Är enormt. Oslagbart. Otroligt värdefullt.
Kärlek kan man inte leva utan. Kärlek behöver varje levande människa för att kunna må bra. Kärlek är det absolut bästa, men även det sämsta som har hänt mig. Men att någon älskar mig, är något som jag ibland inte riktigt kan förstå. Jag tycker själv inte att jag är värd den enorma kärleken jag får.


om jag bara kunde ge tillbaka allt det som jag får.

det här är äkta kärlek



Kommentarer
Postat av: josefine

Vinnaren av dagens blogg är utsedd, in och kika om det var du! :)

2010-12-15 @ 21:49:18
URL: http://osin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0