Politik på dagens schema


Idag på skolan snackade vi lite om dom olika partierna mm. Men det är inte därför jag tar upp det jag nu tänker säga. Utan det här har jag gått och tuggat på en lång tid.

Såg en debatt igår. "Tycker ni att Sverigedemokraterna är rasister, eller helt enkelt rumsrena politiker?" Det var ett av alla citat.

Själv tycker jag att Sverigedemokraterna har en viss poäng i det hela. Inte att invandrare förstör Sverige. Men i samband med invandrarna, har brottsligheten ökat med sjukare mängder. Och jag tycker att Sverige är ett bra land som hjälper andra länder. Men dom tar in för mycket invandrare. Om vi fortsätter, och fortsätter. Så blir det att Sverige tillslut kommer att tappa sin "grund". Och att det inte blir ett riktigt "Sverige" längre.

Men jag tycker att dom har fel på dom flesta punkterna. T ex, att dom vill begränsa rätt till abort. Det är kvinnofientlighet enligt mig.


Dom vill inte att man ska få adoptera ifrån utlandet. Det är också fel tycker jag.



Jag tycker att invandrare ska kunna svenska, och utbilda sig och skaffa jobb. Annars är det bara som att dom fyller ut Sverige i för stor omkrets, som dom redan gör.

Jag har absolut ingenting emot invandrare. Men dom som begår brott, och skiter i lagen. Tycker jag faktiskt kan dra tillbaka till deras egna land. Det spelar ingen roll om det är krig där. Dom har inget i Sverige och göra, och dom bara skräpar ner med våld.

WORD!

Kommentarer
Postat av: Erik

Hej!

Sd ändrade uppfattning i adoptionsfrågan för många år sedan, de vill inte förbjuda det längre.



Vad gäller aborter vill sd sänka gränsen eftersom barn nu går att rädda tidigare vid för tidig födsel. Det blir mer likt den gräns som många andra länder tillämpar.

2010-08-25 @ 02:13:00
Postat av: Stefan Jarl

Att man vill ha stoppad invandring handlar sällan om att man inte gillar enskilda invandrare. Men du har säkert läst en historie bok civilisationer kommer och går och stoppas inte invandringen riskerar det folk som du och jag tillhör - svenskarna att bli en parantes i historie böckerna.



Själv är jag väldigt stolt över att vara svensk för mig är grunden för hela samhället vårt folk och vår kultur. Vår rätt att leva vidare och utveckla vår kultur efter våra egna förutsättningar. Många invandrare kommer aldrig att bli svenskar. Dom fyller inte ut Sverige som du skriver. Dom tränger undan svenskarna det folk som du själv tillhör. Massmedia är politiska aktörer när dom säger att SD är extrema är det knappast en objektiv sanning. SD:s politik är norm i många länder.



Har en syster som tvingas leva nära ett invandrarghetto. Det är verkligen en hemsk och rå stämning trots att man bor flera hundra meter därifrån. Älskar man sitt folk försvarar man inte att sådana områden breder ut sig.Men det tror jag inte att du gör. Men röstar du på en politiker som tycker så ger du ditt godkännande till det.

2010-08-25 @ 03:40:36
Postat av: Daniel Hellström :)

Du är då smart du ;)

Håller med på varje punkt :) <3

2010-08-25 @ 15:46:19
Postat av: AMANDA FALK

Politik är spännande :D Jag tycker inte SD är rasistiska, och de är de inte heller, för i så flal skulle de inte få finnas.

Ha en fortsatt mysig kväll, sov gott sen!

2010-08-25 @ 22:29:15
URL: http://amandafalk.se
Postat av: mirja

Hur hade du tänkt att invandrare skulle kunna svenska när de kommer till Sverige då? :)

2010-08-26 @ 15:39:07
URL: http://mirjakupari.blogg.se/
Postat av: mirja

jo jag tänkte väl, det hade vart rätt så omöjligt.

2010-08-27 @ 07:41:18
URL: http://mirjakupari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0